pátek 1. dubna 2016

Výlet na jihozápad - Den 1.

O Velikonočních svátcích jsme se vydali na výlet směr Margaret River, Augusta a Albany. Původně jsme chtěli nechat takovéto větší cestování na později, ale vzhledem k mé práci, kdy si nemohu vzít volno, byla toto jediná schůdná možnost. Později by znamenalo někdy těsně před odjezdem a to se nám nechtělo čekat. Přece jenom. Člověk z toho kolotoče práce, jídlo, škola a spánek, chtěl na chvilku vypadnout a poznat krásy Austrálie. A povedlo se. Vše nám krásně vyšlo. Jen teda to počasí. Celé 4 měsíce, co jsme tady, pršelo sotva 5x a jen co my vystrčíme paty z Perthu, jsou přeháňky, jednou dokonce pršelo cca 5 hodin v kuse, a je pod mrakem. Ovšem, oproti českému počasí to bylo ještě dobré.

Stručně pár čísel o výletu:

• 5 lidí, 1 auto
  • 25 hodin na cestách
  • přes 1600 km v autě
  • pár kilometrů v nohách
  • 3 noci a 3 jiné kempy
  • a nekonečno mnoho zážitků
Trasu jsem plánovala podle knižního průvodce, různých brožurek z informačního centra, podle typů našich spolubydlících a Kačky s Ondrou. Všichni po vyslechnutí říkali, že nemáme šanci vše stihnout, ale povedlo se. A dokonce jsme objevili i místa, která nebyla v plánu. Tady je tedy náš itinerář.

1. den:

Busselton Jetty - molo 1,8 km do oceánu
Kemp Big Valley campsite - rozložení stanů
Margaret River chocolate compay - výrobna čokolády s prodejnou
Ngilgi Cave - jeskyně
Cape Naturaliste Lighthouse - maják
Bunker Bay - objevená pláž nedaleko majáku

2. den:
A Maze´n Margaret River - bludiště
Kemp Boranup - rozložení stanů
Hamelin Bay - rejnoci
Cape Leeuwin Lighthouse - maják

3. den:
Z kempu směr Pemberton
Warren National Park - Bicentennial tree - vysoký strom s možností vylézt na něj
The Cascades - potok
Gloucester national park - druhý vysoký strom
Mandalay beach - pláž objevená při hledání kempu
Kemp nedaleko Mandalay beach

4. den:
Tree Top Walk - procházka v korunách stromů
Elephant rocks - William Bay National Park - zátoka s mohutnými balvany
Porongurup - Castle Rock - výšlap s vyhlídkou
Projížďka Stirling Range National Park

1. den:
Budík nastaven na 5:30, v rohu připravené věci, že se jenom hodí do auta, dáme snídani a jedeme. To se však nestalo. Balení nám zabralo skoro celou hodinu a to jsme ještě snídali v autě. Nejprve jsme vyzvedli Pavla a poté Zdeňka s Martinem. Suma sumárum po 7:30 jsme opravdu vyrazili na cestu. Směr Busselton Jetty. Basselton Jetty je molo táhnoucí se do oceánu 1841 metrů. Po molu jezdí také vláček, ale my se rozhodli pro pěší tůru.

Po prohlídce mola jsme se vydali na lehký oběd do McDonaldu a dále pokračovali do kempu
Big Valley campsite. Kempy zde fungují přesně na opačném principu než v Čechách. Není to o tom, že kde člověk skončí, tam se ubytuje. Ale kdo dřív přijde, ten kempuje. A jelikož, do 10 hodin musí lidé opustit kemp, byla tato chvíle naší příležitostí. V kempu jsme uspěli. Ovšem jen na jednu noc. Roztáhli jsme stany a vyrazili na další objevování oblasti okolo města Margaret River.

Další zastávkou byla výrobna čokolády Margaret River chocolate company. Výroba začala v roce 1999 a v prodejně je možné ochutnat 3 druhy čokoládových floků. Samozřejmě jsme neodolali.

Po čokoládovně jsme jeli do Ngilgi Cave (jeskyně).

Předposlední zastávka byla Cape Naturaliste Lighthouse (maják), ke kterému jsme se nedostali. Přístup k němu byl jen přes kavárnu, která měla už po otevírací době. Na doporučení jedné paní jsme pokračovali po cestě v domnění, že najdeme nějaké vyhlídkové místo, ale místo toho jsme našli Bunker Bay. Bunker bay byl jak objevený ráj. Nedotčená příroda, balvany, nádherná voda, krabi, 2 rybáři a jeden lachtan. Na fotkách toto místo není tak krásné, ale aspoň pro představu.